| Litter star world |
Random.. Flashy Backy.
Thursday 22 January 2015 • 09:27 • 0 comments
Assalamualaikum
Hai Hello ~

Sebenarnya, aku terminum nescafe tadi, dua kali pulak tu. *jadi apa kaitan? ADA! Ada kaitan oke. Kaitannyaaa ~ aku xdapat tidur lah. Haha. Lagipun masih awal. Malam masih muda gittew. Memandangkan phone aku mati, Innalillah. Jadi dia tengah charging. InsyaAllah hidup balik ~ Aminn ~ mari kita doakan samasama ya? Tergendala aku punya conv dengan Fahmi tadi. Pasal anime pulak tuuu ~ haih!

Xpa2. Memandangkan aku rajin nak update blog ni, mari aku cerita pasal kehidupan aku di UKM tuu.

Emm, aku jejak UKM tu time 1 hb September 2014, OK nampak sangat aku sedang flashback.

Emm, ekceli aku ke semenanjung dengan bapa and abang aku. Dari 30 hb lagi. Kami p Johor lawat kazen aku, lagipun kazen aku pun dapat 1 U dgn aku. Dia dapat kos bahasa arab,  Kajai bhee~ 

1hb sept tu kami mulakan perjalanan dengan bismillah *Seehhhh~ kami mula jalan jam 1.30 pagi. Sampai dalam jam 5.30 gitu. Sempat sesat2 jugalaa. Solat di masjid UKM then cari makan di luar. Awal lagi time tu, dalam jadual ckp belum daftar lagi *Jadual tu bcakap. Kau ader? Jadi kami pun masuk UKM balik. Bpisah, drg p Kajai aku p Zaaba, *xkan la drang mau p Zaaba kaan ~ -_- anw, nak ke Zaaba tu dah jammed -_- smpai susah nak cari parking. Aku ingat lagi, kami betul2 parking dekat tembok yang btulis 'Kolej Pandeta Zaaba' depan blok C tu. Urus pendaftaran, then dapat kunci bilik segala. Aku dapat blok C, tingkat 4. Penat gila turun naik. Penat gila baby la. Dah susun2 barang. Aku ajak bapa aku jalan. 

"Bah, belum lagi ni mula, jom la jalan2 dulu keluar UKM ni."
punya aku pujuk. Xtau kenapa aku rasa aku mau luangkan masa yang ada dgn drg. Mcm dah xnak balik UKM dah gayanya. Cewah.. lagipun masih ada barang yang belum beli. Heater segala >.<

Abah pun on ja. P la Giant. Yg xlapar pun cakap lapar, sbb xnak balik UKM. Lel. Makan KFC.

Pastu abah ckp 'Okeyla jom p sana balik, takut jam' aku pun terpaksa la OK kan. Masuk UKM dekat bulatan tu pun jammed gila dah. Aku pun 'bagus! jammed lah lagi' HAHA! 

Dalam kereta aku memang dah fikir jauh dah *sebenarnya sejak aku dapat tawaran masuk UKM lagi

Macamana kalau aku homesick teruk? Ni first time aku jauh dari family. Dari aku lahir sampai aku ke matrik aku d Labuan. Time d KML pun aku boleh homesick. Padahal Labuan ja pun. Xsmpai 15min sampai dah rumah, tiap minggu pun blh balik XD Mungkin sebab time matrik aku first time rasa xtinggal dgn family, rasa tinggal di asrama. 

Dah smpai Zaaba sampai bilik. Abah suruh solat Zohor. Memang dh masuk waktu dah. Cek2 kiblat bagai. Aku pun ambil Wudhu. Dah tu aku balik bilik. Abah ckp 'Dah xda apa2 kan ni? Kami balik dulu lah' aku pun OK kan ja lah. Nak tahan buat apa. Time salam tu OK lagi. Dah abah keluar, abg aku pun dah keluar, abang aku pndang aku, nak suruh salam la tu. Tapi aku xdapat tahan, terus aku tutup pintu, betul2 depan muka abang aku. Lel. Tduduk, terus nangis ~ -..- bukan setakat nangis. Esak2 sekali. Ewww~ what's wrong w me? Haha. Tgk tingkap, hantar abah pakai mata ja. Time aku nangis tu la roommate aku masuk. Bikin malu. Time tu la dia nak kenal2. Aku pun 'Sorry.. sorry aku xdapat tahan..' *HAAA. Nampak rudenya di situ. Xkenal dah aku kau. Haha! 

Then, aku pun fikir kalau mcmni mmg nangis la aku hari2. Jadi aku pun tekad yang tu last aku nangis d U, xkan menangis pasal homesick, n xkan homesick lansung. N aku dapat buat. Aku xhomesick lansung, kuat sgt tekad aku tu kott. Dah jam 2 berkumpul d dataran dinamis tu. Dah x ingat dah pasal aku nangis tadi. Heh! Orientasi bjalan dgn lancar, walaupun ponteng2 sikit program dia -..- hehe.

Anw, 2hb Sept time fasi suruh p tasik kejut tu, aku mengaku sakit. Sebaaaab ~ aku mau tukar bilik XD Jadi sepanjang drang blari ke tasik aku urus pindah bilik aku tu. Dengan senjata yang ada, aku dapat tukar ke ground floor. Wuhuu! Lepastu tidur mmnjang. Heh! Kamu penat, aku puas tidur >.< 

Rumet aku yang d tingkat atas tu pun tkejut aku pindah bilik. Sebab aku xbgtau dia lansung. Hehehe.. dia masuk2 ja tempat aku kosong >.< yang rumet aku tingkat bawah tkejut n bsyukur sbb dia ttiba ada rumet XD tapi aku x la kejam sgt, aku nak naik tgkat 4 nak bgtau ex rumet aku tu aku pindah. Tapi dia dulu msg aku tnya kenapa tempat kosong. Aku pun bgtau aku pindah ~ Hehe. 

Nak dipendekkan cerita, aku OK ja di UKM tu, dapat rumet yang gila2, dapat kawan yang baik, dapat classmates yang sporting. Post2 yang akan datang aku kenalkan drang OK? :)

Cukupla intro aku pasal U aku ni :)


Babaii ~ Jaane ~ Assalamualaikum :)



PASTFUTURE
Me
Assalamualaikum and hye ! Welcome to My blog .
Change it Mood : I'm Bored -.-
Status : Animelover..

FOLLOWERS


BLOG ARCHIVE;

  • Touch Down Labuan
  • ...?
  • Exam..?
  • Luahan hati :p
  • UPU result.
  • These three things~
  • I'm the fourth
  • Mousukoshi~
  • lagii~,,
  • Me !!

  • CREDIT SECTION

    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: Your name
    Best view:Mozilla firefox
    Others:(♥♥)

    Remember!!dont remove this section!!